We zijn allemaal sociale dieren en zeker sinds het explosief toenemende gebruik van social media zijn we het gewend om overal op te reageren. Het voelt wellicht tegennatuurlijk, maar bij de WhatsApp Buurtpreventie groepen is dat juist niet de bedoeling. Mensen verlaten hierdoor de appgroepen en dat is zonde, want dan heb je toch een paar ogen en oren minder. Het is even wennen en een leerproces voor ons allemaal.
Voor het juiste gebruik van beide appgroepen is het belangrijk om onderstaande informatie goed door te lezen.
- Je bent toegevoegd aan twee WhatsApp groepen. 112 (ALARM) en 0900-8844 (wel politie, geen spoed)
- Je maakt pas een melding in de betreffende appgroep nadat je de politie hebt gebeld. Zie ook de SAAR methodiek in de huisregels. Doorloop deze bij iedere melding. Signaleer – Alarmeer (politie bellen) – App – Reageer (verstoren indien veilig)
- In de huisregels vind je welke situaties onder 112 vallen en welke onder 0900-8844. Zorg ervoor dat je de juiste appgroep hanteert wanneer je een melding maakt.
- Veilig Holtenbroek is geen doorgeefluik naar de Politie. Wij zetten meldingen door naar de Wijkagenten zodat zij informatie kunnen verzamelen en indien zij in dienst zijn eventueel kunnen opvolgen. De Wijkagenten zijn ook adviseurs voor ons. Met die informatie kunnen wij jullie weer gerichter adviseren. Het komt ook geregeld voor dat zij ons vragen bepaalde zaken met jullie te delen.
- Reageer alleen indien dit een aanvulling is op de gemaakte melding. Beheerders sturen en adviseren de melder en reacties daarop waar nodig.
Ergernissen, frustraties, feedback, vragen? Niet in de WhatsApp groepen, maar benader één van de beheerders rechtstreeks. Wij staan je graag te woord.
Comments are closed