Hoe werkt Veilig Holtenbroek via WhatsApp buurtpreventie?
Holtenbroek heeft per buurt zijn eigen lokale beheerders. Holtenbroek is opgedeeld in 4 zones, Holtenbroek Muziekwijk, Holtenbroek 2, Holtenbroek 3 en Holtenbroek 4. De hoofdbeheerder zorgt ervoor dat nieuwe aanmeldingen voor deelname aan de buurtpreventie Appgroepen verwerkt worden.

Wanneer je aanmelding verwerkt is door de beheerder zul je *”anoniem” worden toegevoegd aan twee Appgroepen:

1.         ALARM (112 meldingen)

2.         0900-8844 (Wel politie, geen spoed)

Bel éérst de politie voordat je een melding maakt in de WhatsAppgroep(en).

Per groep kunnen er 256 deelnemers toegevoegd worden. Mocht dit niet genoeg zijn dan kan Veilig Holtenbroek Buurtpreventie een tweede groep aanmaken.

In geval van een alarmerende situatie kun je dit direct na contact te hebben opgenomen met de politie delen in de Whatsapp groep met alle aangesloten wijkbewoners.

De beheerder kan op zijn beurt de beslissing nemen om de melding ook door te zetten naar aangrenzende buurten omdat de beheerders onderling een aparte groep hebben waar ook de wijkagenten onderdeel van uitmaken.

Op deze manier bereikt u met 1 alarmerende melding gelijk alle aangesloten wijkbewoners en de wijkagenten.

Veilig Holtenbroek Buurtpreventie streeft naar minimaal twee beheerders per buurt om de continuïteit van de groepen te waarborgen bij eventuele ziekte of vakantie.

Hoe meer wijkbewoners er aangesloten zijn bij de buurtpreventie groepen des te moeilijker het zal zijn voor een potentiële verdachte om weg te kunnen komen.

Wil jij ook bijdragen aan een veilig(er) Holtenbroek en beheerder of vrijwilliger worden, neem dan contact op via het contactformulier.

*”anoniem” houdt in dat je niet wordt aangemeld onder je eigen naam. Je wordt aangemeld als “bewoner 1 Muziekwijk” bijvoorbeeld. Je kunt zelf in je WhatsApp instellingen zorgen dat niet iedereen, maar alleen je eigen contacten je profielfoto zien. Als je anoniem wil blijven, zorg dan dat je deze onder Instellingen – Account – Privacy op “Contacten” zet voordat je je aanmeldt. Je telefoonnummer is het enige wat zichtbaar is voor anderen. Alleen de hoofdbeheerder heeft toegang tot je volledige gegevens.